Gemankeerd Irnsum geeft de wedstrijd in een kwartiertje weg

S.F. Deinum 1

27 januari 2024 14:30

S. van Vugt

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na een rommelige voorbereiding van de tweede seizoenshelft qua weersomstandigheden en mogelijkheden tot trainen en oefenwedstrijden, stond deze zaterdag de eerste wedstrijd weer op het programma. Op een zonnig sportpark De Bining kwam Deinum om bezoek. Vanwege wintersport en schorsingen miste Irnsum een groot aantal spelers, dus werd er een lastige wedstrijd verwacht.
In het eerste kwart van de wedstrijd deden beide ploegen niet veel voor elkaar onder. Irnsum kreeg de eerste goede kans van de wedstrijd. Julius Huistra pikte een bal op die tussen hem en de doelman kwam, omspeelde de doelman maar wist de bal niet in een leeg doel te werken. Deinum sprong vervolgens efficiënter om met hun gecreëerde kansen. Vanaf links wist een speler van de uitploeg twee man uit te spelen en de bal vervolgens in de korte hoek te schieten, 0-1.
Mensen die de score wouden doorgeven aan de geliefden in Oostenrijk konden nog niet eens op verzenden drukken voordat ook de 0-2 er al in lag. Verkeerd dekken in het centrum van Irnsum zorgde ervoor dat een steekbal genoeg was om een aanvaller van Deinum alleen voor doelman Stefan van der Ley te zetten, waarna succesvol werd afgerond, 0-2. Voor rust zou ook nog de 0-3 volgen. Een hoge bal werd in het centrum van Irnsum ongelukkig verwerkt waarna een aanvaller van Deinum wederom alleen door kon op de doelman, 0-3.
Na rust wisselde Irnsum twee keer en dit zorgde voor iets meer stabiliteit. Toch kwam Deinum al gauw op 0-4. Bij een voorzet werd niet goed meegelopen met hun man en kon een diepgaande speler de bal vrij inkoppen. Irnsum liet in de tweede helft wel meer daadkracht zien, maar miste vandaag gewoon te veel voetballende vermogen om echt gevaarlijk te worden.
Volgende week is er voor Irnsum de mogelijkheid om zich te revancheren, wanneer er de uitwedstrijd tegen Overzwaluwen op het programma staat.
Tot zaterdag!