Irnsums kaartenhuis valt na rust in elkaar

AVC 1

28 oktober 2023 15:00

TC v/d Bij

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na een weekend vrij te zijn geweest, stond deze zaterdag de thuiswedstrijd tegen AVC op het programma. De mannen uit Sexbierum draaien bovenin mee, dus werd op een spekglad speelveld een lastige wedstrijd voorspeld.

Irnsum kwam uitstekend uit de startblokken en greep AVC direct bij de keel. Met hoog en fanatiek drukzetten was het de eerste twintig minuten de bovenliggende partij, maar kwam het toch op achterstand. Met een teruggetrokken bal werd een aanvaller van de bezoekers vrijgespeeld en wist vervolgens doelman Stefan van der Ley te verschalken, 0-1. Irnsum kwam al gauw met een antwoord. Johannes van der Veen wist in het drukzetten de bal te veroveren, bereikte Sander van der Velde op zo'n 20 meter van het doel, waarna Van der Velde de bal knap in de verre hoek schoot, 1-1.

In het vervolg van de eerste helft verzwakte de Irnsumse druk en kwam AVC er meer bovenuit. Al gauw pakte het wederom de voorsprong. Een aanvaller van de bezoekers speelde zichzelf vrij op de rand van het strafschopgebied en wist met een traag schot de hoek van het doel te vinden, 1-2.

Na rust trachtte Irnsum het niveau van het begin van de wedstrijd weer op te pakken, maar slaagde het hierin geen moment. Het liet juist enorme steken vallen in de verdedigende organisatie en incasseerde het de nodige tegentreffers. Bij de 1-3, kon een AVC 'er vrij binnenkoppen in het vijfmetergebied, bij de 1-4 werd niet goed met de man meegelopen en bij de 1-5 kon wederom vrij gekopt worden in het vijfmetergebied. Na deze rampzalige tien minuten stabiliseerde de wedstrijd wat, maar op het einde van de wedstrijd volgde er ook nog de 1-6.

Zo liet Irnsum in de eerste twintig minuten veelbelovende dingen zien, maar blijft het toch te kwetsbaar bij kansen tegen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Scharnegoutum op het programma.
Tot zaterdag!