Irnsum laat het te lang spannend maar wint wel bij Oeverzwaluwen

Oeverzwaluwen 1

3 februari 2024 14:30

M.E. van den Beld

Sportpark De Sandobbe
Ds L Tinholtstraat 5
8723CW
KOUDUM
tel. 0514-522662

Na vorige week een harde domper te verwerken gekregen te hebben na de thuisnederlaag tegen Deinum, stond deze zaterdag de uitwedstrijd tegen Overzwaluwen uit Koudum op het programma. Overzwaluwen staat onderaan in de competitie, dus werd niet meer dan de drie punten verwacht.
Irnsum begon sterk aan de wedstrijd en zat er overal kort op. Op een zeer matig veld werd geprobeerd om aanvallend er ook goed uit te komen en dit slaagde een aantal keer vrij aardig. Over beide flanken kwam het middenveld geregeld door en Julius Huistra was goed in de diepte te bereiken. Telkens ontbrak het net aan scherpte in de laatste pass om echt beslissend te worden, totdat Jesse van der Velde vlak voor rust de bal onderschepte en deze van een meter of 20 laag in de rechterhoek schoot, 0-1.
Na rust schoot Irnsum wederom uit de startblokken en stapelde het meerdere kansen op elkaar. Julius Huistra werd alleen voor de doelman gezet door Jarno Wijtsma, echter zag Huistra zijn poging gekeerd worden. Even later was het wederom Huistra die gevaarlijk werd, maar zag hij dat zijn kopbal richting miste. Een paar minuten later was het de beurt aan Sander van der Velde, die met een prachtig schot in de verre hoek gevaarlijk werd, maar zag dat de doelman van de thuisploeg een nog mooiere redding in huis had.
Door blessures moest Irnsum gaandeweg in de tweede helft noodgedwongen wisselen en verloor hiermee de grip op de wedstrijd. Oeverzwaluwen ging opportunistisch spelen en dwong hiermee de bezoekers terug. Alhoewel het een laatste kwartier van overleven was heeft doelman Stefan van der Ley eigenlijk nooit echt handelend hoeven optreden.
Zo pakt Irnsum hier de zo nodige en verdiende punten, al had de score wel wat uitgebreid mogen worden. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen De Wâlde op het programma.
Tot zaterdag!