Eerste driepunter is een feit voor Irnsum

FC Birdaard 1

Assist: Mark Bloem
Hylke Fennema (intikker)

7 oktober 2023 15:00

J de Klein

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na een stroeve start in de vierde klasse zaterdag probeert Irnsum vandaag de eerste punten van het seizoen te pakken. Op sportpark De Bining komt Birdaard op bezoek.

Irnsum begon sterk aan de wedstrijd en stond na een paar minuten al op voorsprong. Marco van der Ley stuurde over de rechterflank Mark Bloem de diepte in. Bloem wist met een afgemeten voorzet de inkomende Sander van der Velde te bereiken en Van der Velde werkte de bal bij de tweede paal tegen de touwen, 1-0. Rond de 37e minuut verdubbelde Irnsum de voorsprong. Een flitsende counter over links via Jitze Miedema en Jarno Wijtsma belandde uiteindelijk voor de voeten voor de meegeslopen Hylke Fennema, die een voorzet van dichtbij binnen kon schieten, 2-0. Vlak voor rust deed Sander van der Velde nog een poging vanaf de middenlijn, maar deze ging net over.

Birdaard stelde teleur en kon voor rust alleen een afzwaaiende vrije trap en een afstandsschot voor de dag brengen. Irnsum speelde ook beslist geen denderend positiespel, maar gooide wel het strijd op het toneel wat vorige week zo ontbrak.

Na rust liet de thuisploeg al gauw de 3-0 aantekenen. Na doorkoppen van Jitze Miedema kwam de bal op de rand van het strafschopgebied bij Sander van der Velde voor de voeten, waarna Van der Velde met een droge streep de bal in de rechterhoek schoot. Één minuut later deed Birdaard al wat terug. Een vrije trap vanaf links werd bij de eerste paal binnen gekopt, 3-1.

Irnsum liet aan de hand van Julius Huistra nog twee kansen aantekenen in de slotminuten, maar eerst zag hij zijn schot voorlangs gaan en een minuut later pakte de keeper zijn indraaiend schot uit de bovenhoek.

Zo pakt Irnsum zijn eerste drie punten van het seizoen. Aan de bal was het misschien wel de minste wedstrijd tot nu toe, maar qua strijd en intensiteit kon het alle vereisten afvinken. Kansen werden afgemaakt en vandaag werden er ook amper mogelijkheden weggegeven. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Marrum op het programma.
Tot zaterdag!