Irnsum geeft de zege in de slotfase uit handen

Marrum 1

9 maart 2024 14:30

J. de Groot

Sportpark De Bining
Gravinnewei 3
9011XC
JIRNSUM
tel. 0566-601142

Na vorige week een knappe overwinning behaald te hebben tegen Birdaard, stond deze zaterdag de thuiswedstrijd tegen Marrum op het programma. Op een zonovergoten sportpark De Bining gingen de mannen van trainer Dirk Jelke de Boer op zoek naar de volgende drie punten.
De eerste helft van de wedstrijd speelde zich met name om het middenveld af en was schaars aan kansen. De eerste kansen van de wedstrijd waren er rond de 40e minuut. Een schot van Redmer Veldhuis werd tot corner verwerkt door de doelman van Marrum, waarna Fokke Bergsma gevaarlijk werd vanuit de corner. Een paar minuten later kwam Irnsum nog eens kansrijk bij het Marrums doel, maar Julius Huistra wist een dieptebal van Jelte Bokma niet tot doelpunt te promoveren. Nog geen minuut later werd Marrum voor het eerst gevaarlijk, waar Jitze Miedema een poging van de uitploeg van de lijn kopte.
In de tweede helft werd Marrum ook voor het eerst gevaarlijk. Na balverlies in de achterhoede van Irnsum kon over rechts een aanvaller van de bezoekers richting het doel. Stefan van der Ley keerde de poging vervolgens uitstekend.
Toen de wedstrijd er ongeveer voor 2/3 opzat ging het eerste doelpunt van de wedstrijd vallen. Sytse Tiemersma gooide de bal aan de rechterkant in, waarna Fokke Bergsma kon doen waar hij goed in is; scoren met het hoofd, 1-0.
Irnsum werd verder niet echte gevaarlijk in de tweede helft, maar doelman Stefan van der Ley moest aan de andere kant wel een paar keer optreden. Tot de 90e minuut kon Van der Ley zijn doel uitstekend schoon te houden, maar toch ging de gelijkmaker er komen in de laatste minuut. Fokke Bergsma werkte onreglementair een speler van Marrum naar de grond, waarna de scheidsrechter naar de penaltystip wees. Vanaf elf meter werd niet gefaald, 1-1.
Zo had Irnsum met name in de eerste helft de overhand en Marrum in de tweede helft, dus lijkt een gelijkspel een terechte stand. Volgende week gaat Irnsum op bezoek bij AVC in Sexbierum.
Tot zaterdag!